اهداف یادگیری دانش آموزان


 

اهداف یادگیری دانش آموزان

 

طرح درس نقشه راه مربی است که دانش آموزان باید بیاموزند و چگونه در طول کلاس به طور مثر انجام می شود. قبل از برنامه ریزی برای درس خود ، ابتدا باید اهداف یادگیری را برای جلسه کلاس مشخص کنید. سپس ، می توانید فعالیتهای یادگیری مناسب را طراحی کرده و استراتژی هایی را برای به دست آوردن بازخورد در مورد یادگیری دانش آموزان ایجاد کنید. یک برنامه درسی موفق به این سه جزء کلیدی می پردازد و ادغام می کند:

 

راهکارهای بررسی درک دانش آموزان

تعیین اهداف مشخص برای یادگیری دانش آموزان به شما کمک می کند تا انواع فعالیت های آموزشی و یادگیری را که در کلاس استفاده می کنید تعیین کنید ، در حالی که این فعالیت ها نحوه بررسی اینکه آیا اهداف یادگیری محقق شده است یا خیر را مشخص می کند

 

مراحل تهیه برنامه درس

در زیر شش مرحله برای راهنمایی شما در هنگام ایجاد اولین برنامه درس وجود دارد. هر مرحله با مجموعه ای از سوالات همراه است که به منظور تامل و کمک به شما در طراحی فعالیتهای آموزشی و یادگیری کمک می کند.

 

(1) اهداف یادگیری را مشخص کنید

اولین قدم این است که تعیین کنید می خواهید دانش آموزان در پایان کلاس چه چیزی یاد بگیرند و بتوانند انجام دهند. برای تعیین اهداف خود برای یادگیری دانش آموزان ، به سوالات زیر پاسخ دهید:

 

موضوع درس چیست؟

می خواهم دانش آموزان چه چیزی یاد بگیرند؟

من می خواهم آنها چه چیزی را درک کنند و بتوانند در پایان کلاس انجام دهند؟

می خواهم چه چیزی از این درس خاص بگیرند؟

هنگامی که اهداف آموزشی را برای جلسه کلاس بیان کردید ، آنها را از نظر اهمیت رتبه بندی کنید. این مرحله شما را برای مدیریت زمان کلاس و انجام مهمترین اهداف یادگیری در صورت فشار بر زمان آماده می کند. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

 

مهمترین مفاهیم ، ایده ها یا مهارتهایی که می خواهم دانش آموزان بتوانند آنها را درک کرده و به کار گیرند ، کدامند؟

چرا آنها مهم هستند؟

اگر وقتم تمام شود ، کدام یک را نمی توان حذف کرد؟

و برعکس ، در صورت فشردن زمان ، کدامیک را می توانم رد کنم؟

 

(2) مقدمه را توسعه دهید

اکنون که اهداف یادگیری خود را به ترتیب اهمیت آنها تعیین کرده اید ، فعالیتهای خاصی را که برای یادگیری دانش آموزان از آنها استفاده می کنید طراحی کنید. از آنجا که تعداد زیادی دانش آموز با تجربیات مختلف تحصیلی و شخصی خواهید داشت ، ممکن است آنها قبلاً با موضوع آشنا باشند. به همین دلیل است که برای سنجش دانش دانش آموزان از موضوع یا احتمالاً تصورات از پیش تعیین شده آنها در مورد آن ، می توانید با پرسش یا فعالیتی شروع کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک نظرسنجی ساده انجام دهید: "چند نفر از شما نام X را شنیده اید؟ اگر دارید دست خود را بالا ببرید. ”همچنین می توانید با ارسال یک نظرسنجی الکترونیکی به دانش آموزان یا درخواست از آنها برای نوشتن نظر روی کارت های فهرست ، اطلاعات پیشین از دانش آموزان را قبل از کلاس جمع آوری کنید. این اطلاعات اضافی می تواند به شکل دهی مقدمه ، فعالیت های یادگیری و غیره شما کمک کند. هنگامی که ایده ای از آشنایی دانش آموزان با موضوع دارید ، همچنین احساس می کنید که بر چه چیزی تمرکز کنید.

 

برای ایجاد علاقه و تشویق تفکر ، مقدمه ای خلاقانه در مورد موضوع ایجاد کنید. شما می توانید از روشهای مختلفی برای جذب دانش آموزان استفاده کنید (به عنوان مثال ، حکایت شخصی ، رویداد تاریخی ، معضل تامل برانگیز ، مثال در دنیای واقعی ، کلیپ ویدیویی کوتاه ، کاربرد عملی ، پرسش سال ، و غیره). هنگام برنامه ریزی معرفی خود به سوالات زیر توجه کنید:

 

چگونه می توانم بررسی کنم که آیا دانش آموزان چیزی درباره این موضوع می دانند یا تصورات پیش بینی شده ای در مورد آن دارند؟

برخی از ایده های رایج (یا احتمالاً تصورات غلط) در مورد این موضوع چیست که دانش آموزان ممکن است با آنها آشنا باشند یا از آنها حمایت کنند؟

 

(3) برنامه ریزی فعالیتهای یادگیری خاص (قسمت اصلی درس)

 

چندین روش مختلف برای توضیح مطالب (مثالهای واقعی ، قیاس ها ، تصاویر بصری و غیره) برای جلب توجه بیشتر دانش آموزان و جذب سبکهای مختلف یادگیری آماده کنید. همانطور که برای مثالها و فعالیتهای خود برنامه ریزی می کنید ، برآورد کنید که برای هر کدام چقدر زمان صرف خواهید کرد. به موقع برای توضیح یا بحث گسترده آماده شوید ، اما همچنین آماده باشید تا به سرعت به برنامه ها یا مشکلات مختلف بروید و استراتژی هایی را مشخص کنید که درک آنها را بررسی می کند. این سوالات به شما کمک می کند تا فعالیتهای آموزشی مورد استفاده خود را طراحی کنید:

 

برای توضیح موضوع چکار کنم؟

چه کار کنم تا موضوع را به شکل دیگری نشان دهم؟

چگونه می توانم دانش آموزان را درگیر موضوع کنم؟

برخی از مثالها ، قیاسها یا موقعیتهای مرتبط با زندگی واقعی چیست که می تواند به دانش آموزان در درک موضوع کمک کند؟

دانش آموزان برای درک بهتر موضوع باید چه کار کنند؟

 

(4) برای بررسی درک برنامه ریزی کنید

اکنون که موضوع را توضیح داده اید و آن را با مثال های مختلف نشان داده اید ، باید درک دانش آموزان را بررسی کنید - چگونه متوجه خواهید شد که دانش آموزان در حال یادگیری هستند؟ به سوالات خاصی فکر کنید که می توانید از دانش آموزان بپرسید تا درک آنها را بررسی کنید ، آنها را بنویسید و سپس آنها را به گونه ای بیان کنید که آمادگی پرسیدن سوالات به روشهای مختلف را دارند. سعی کنید پاسخ سوالات خود را پیش بینی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دانش آموزان شفاهی یا کتبی پاسخ دهند. شما می توانید استراتژی های گسترش تفکر دانشجویی ، را برای کمک به شما در ایجاد ایده ها و همچنین این سوالات را از خود بپرسید:

 

چه سوالاتی را باید از دانش آموزان بخواهم تا درک کنند؟

چه چیزی از دانش آموزان خواهم داشت تا نشان دهند که آنها پیروی می کنند؟

با بازگشت به لیست اهداف آموزشی خود ، چه فعالیتی می توانم از دانش آموزان داشته باشم تا بررسی کنم که آیا هر یک از این اهداف انجام شده است؟

 

یک استراتژی مهم که به شما در مدیریت زمان نیز کمک می کند ، پیش بینی سوالات دانش آموزان است. هنگام برنامه ریزی درسی ، تصمیم بگیرید که چه نوع سوالاتی هایی برای بحث مفید خواهد بود و چه س questionsالاتی ممکن است باعث دور شدن از کلاس شود. به تعادل بین پوشش محتوا (تحقق اهداف یادگیری خود) و اطمینان از درک دانش آموزان بیندیشید و تصمیم بگیرید.

 

(5) نتیجه گیری و پیش نمایش را تهیه کنید

با جمع بندی نکات اصلی درس ، مطالب مورد بحث در کلاس را مرور کنید. شما می توانید این کار را به روشهای مختلفی انجام دهید: می توانید نکات اصلی را خودتان بیان کنید ("امروز در مورد آن صحبت کردیم ...") ، می توانید از یک دانش آموز بخواهید تا در خلاصه نویسی به شما کمک کند ، یا حتی می توانید از همه دانش آموزان بخواهید که روی یک مقاله بنویسند. یک کاغذ که به نظر آنها نکات اصلی درس بود. شما می توانید پاسخ دانش آموزان را برای سنجش درک آنها از موضوع مرور کرده و سپس هر چیزی که مبهم است را در کلاس زیر توضیح دهید. پایان درس نه تنها با جمع بندی نکات اصلی ، بلکه با پیش نمایش درس بعدی. موضوع چگونه با موضوع آینده ارتباط دارد؟ این پیش نمایش علاقه دانش آموزان را برانگیخته و به آنها کمک می کند تا ایده های مختلف را در یک زمینه بزرگتر متصل کنند.

 

(6) یک جدول زمانی واقع بینانه ایجاد کنید

GSI ها می دانند که به آسانی می توان زمان را به پایان رساند و تمام نکات بسیاری را که برای پوشش آنها برنامه ریزی کرده بودند ، پوشش نداد. لیستی از ده هدف یادگیری واقعی نیست ، بنابراین لیست خود را به دو یا سه مفهوم ، ایده یا مهارت اصلی که می خواهید دانش آموزان یاد بگیرند ، محدود کنید. مربیان همچنین موافقند که اغلب باید برنامه درس خود را در طول کلاس بسته به نیاز دانش آموزان تنظیم کنند. لیست اهداف یادگیری اولویت بندی شده به شما کمک می کند تا در محل تصمیم گیری کرده و برنامه درس خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. داشتن نمونه های اضافی یا فعالیت های جایگزین نیز به شما امکان می دهد انعطاف پذیر باشید. یک جدول زمانی واقع بینانه انعطاف پذیری و آمادگی شما را برای سازگاری با محیط خاص کلاس نشان می دهد. در اینجا چند استراتژی برای ایجاد یک جدول زمانی واقعی وجود دارد:

 

برآورد کنید که هر یک از فعالیتها چقدر زمان می برد ، سپس برای هر کدام زمان اضافی برنامه ریزی کنید

وقتی برنامه درس خود را آماده می کنید ، در کنار هر فعالیت نشان دهید که چقدر زمان انتظار دارید طول بکشد

چند دقیقه در پایان کلاس برای پاسخ به سوالات باقی مانده و جمع بندی نکات کلیدی برنامه ریزی کنید

در صورت باقی ماندن زمان ، یک فعالیت اضافی سوالاتی بحث کنید

انعطاف پذیر باشید - آماده باشید تا برنامه درس خود را با نیازهای دانش آموزان تنظیم کنید و بر آنچه که به نظر می رسد سودمندتر است تمرکز کنید تا به برنامه اصلی خود پایبند نباشید

ارائه طرح درس

آگاه ساختن دانش آموزان از آنچه می خواهند یاد بگیرند و در کلاس انجام دهند به آنها کمک می کند تا بیشتر درگیر شوند و در مسیر خود قرار گیرند. شما می توانید طرح درس خود را با نوشتن یک دستور کار مختصر روی صفحه یا گفتن صریح به دانش آموزان در درس یادگیری و انجام آنها در کلاس بیان کنید. می توانید اهداف یادگیری کلاس را روی تخته یا جزوه تشریح کنید. ارائه یک سازماندهی معنی دار از زمان کلاس می تواند به دانش آموزان کمک کند تا نه تنها بهتر به خاطر بیاورند ، بلکه مطالب شما را نیز دنبال کرده و منطق فعالیتهای درون کلاس را درک کنند. داشتن یک دستور کار به وضوح قابل مشاهده (به عنوان مثال ، روی صفحه) نیز به شما و دانش آموزان کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرید.

 

تأمل در برنامه درس خود

ممکن است یک برنامه درسی به دلیل تعدادی از شرایط غیر ضروری آنطور که انتظار داشتید کار نکند. نباید ناامید شوید - حتی برای باتجربه ترین معلمان نیز اتفاق می افتد! پس از هر کلاس چند دقیقه وقت بگذارید تا در مورد آنچه خوب و چرا کار کرد و آنچه می توانستید متفاوت انجام دهید فکر کنید. شناسایی سازماندهی موفق و کمتر موفق زمان و فعالیت های کلاس ، سازگاری با شرایط احتمالی کلاس را آسان تر می کند. برای بازخورد بیشتر در مورد برنامه ریزی و مدیریت زمان کلاس ، می توانید از منابع زیر استفاده کنید: بازخورد دانش آموزان ، مشاهده همتایان ، مشاهده نوار ویدئویی از تدریس خود و مشورت با یکی از کارکنان در CRLT (همچنین به بهبود آموزش خود مراجعه کنید: به دست آوردن بازخورد.

نتیجه

برای اینکه موثر باشد ، برنامه درس نباید یک سند جامع باشد که تک تک سناریوهای ممکن کلاس درس را توصیف کند. همچنین نباید پاسخ یا سوال تک تک دانش آموزان را پیش بینی کند. در عوض ، باید کلی از اهداف تدریس شما ، یعنی اهداف یادگیری را به شما ارائه دهد

منبع مطلب: https://cutt.ly/3RTVPQh

 

 

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران


یکی از این شرکت‌ها که مدعی است به صورت قانونی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است: «در قوانین این شرکت برای خرید به صورت اقساطی بسته به مدارک مشتری نیازی به ارائه ضامن نیست، شرایط اقساط بسته به توان مالی افراد تنظیم می‌شود و از ? ماه تا ?? ماه برای تنظیم اقساط زمان باقی است. همچنین میزان پیش پرداخت بسته به مدارک شغلی و مدارک سکونتی مشتری و خواست مشتری تعیین می‌شود، تا افراد بدون فشار مالی بتوانند برای خرید اقساطی خودرو اقدام نمایند

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران

تحویل خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن نیز ادعای دیگر این شرکت است که علاوه بر این اعلام کرده: «خریدار پس از پرداخت وجه اولیه و تحویل خودرو و پس از طی مراحل اداری در مدت زمان کوتاهی سندی به نام خود در اختیار خواهند داشت، تنها یک قرارداد رسمی برای پرداخت اقساط تنظیم می‌شود

پژو پارس، پژو ???، سمند، چانگان، کوئیک، پژو ??? و هایما از جمله این خودروها هستند که در طرح فروش اقساطی شرکت‌های مربوطه می‌توان مشاهده کرد.

با این حال، سود بالا در خرید این خودروها، مبلغ قسط بالا برای خرید و محدود بودن این طرح تنها برای تهرانی‌ها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطی خودروهای ایران‌خودرو است.

بخشی از کامنت‌های مخاطبان تجارت‌نیوز درباره این طرح را در زیر بخوانید:

«من با ??ملیون پس انداز چه ماشینی میتونم بخرم؟؟؟
من فقط توان پرداخت ماهی یک ملیون قسط رو دارم»

«والا به اون بالا دستی ها اعتماد نیست چه برسه به این شرکت های زفرتی»

«آقا حساب کردم تازه اگر ?? میلیون پول پیش پژو پارس را به این شرکتها پرداخت کنی ماهانه باید ? تا ? میلیون قسط بدی..آخه من کارمند از کجا دارم اینقدر قسط بدم…»

«مگر حتی قسطی توان خرید برا عامه مردم مونده؟»

«وقتی پول ماشین رو دو تا سه برابر قسطی حساب میکنند بیشتر از این که کمک حال مردم باشه به نفع فروشنده و به زیان اکثریت مردم هست»

«سودش کمر شکنه»

«تماس گرفتم میگن درحال حاظر این طرح فقط مال تهرانه شهرستان نداریم»

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران

برخی موارد و کاربردهای مهم ماسکهای فست پزشکی


برخی موارد و کاربردهای مهم ماسکهای فست پزشکی

 

یکی از ماسک های جالب پزشکی که به تازگی مورد توجه بسیار مردم قرار گرفته است ماسکهای نوع فست است. ماسکهای تنفسی یکبار مصرفی که برای کاهش خطر بیماری های مسری که راه انتقال آن ها تنفس و نفس کشیدن است مورد استفاده قرار می گیرند. ماسکهای جالبی که احتمال انتقال بیماری از راه تنفس به کمک آن ها نزدیک به صفر است و خطر ابتلا به ویروس های تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا را تا حد صفر کاهش می دهند.

در این ماسکها داشتن لایه های ملت بلون متعدد باعث افزایش کارایی مهم آن ها که فیلتر کنندگی است شده است. معمولا دو و سه یا چهار لایه ملت بلون در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل پنج لایه که یکی از متداول ترین و بهترین مدل این کالاست تعداد سه لایه ملت بلون به عنوان لایه وسطی ماسک استفاده شده است. لایه هایی که روی هم قرار داده شده اند. لایه های یک شکل و با ضخامت یکسان و با یک اندازه که روی هم قرار داده شده اند و در وسط ماسک قرار گرفته اند. رو و زیر ماسک مثل دیگر ماسک های تنفسی پزشکی از لایه اسپان باند است.

لایه ملت بلون اصلی ترین لایه ای است که در ماسک های تنفسی پزشکی وجود دارد. این لایه حتی در سه لایه ای های متداول و ساده پزشکی وجود دارد. اصلا این لایه است که باعث می شود ماسک از ابتلا به بیماری در محیط هایی چون بیمارستان و یا در شرایطی مثل کرونا از ما محافظت کند. هر چه ضخامت و گرماژ این لایه بیشتر باشد خاصیت فیلتر کنندگی ماسک هم بیشتر است. معمولا این لایه بین هفده تا سی گرم است. در ماسکهای فست معمولا از نوع سی گرم استفاده کرده اند. سه لایه ملت بلون سی گرمی فیلترینگ بالایی را به وجود می آورد.

این خاصیت فیلتر کنندگی بالا باعث استفاده بیشتر از آن ها در شرایط خطرناک شده است. این ماسک ها در بیمارستان ها و جاهایی با ریسک ابتلای بالا بسیار کاربردی هستند. همچنین در شرایط کرونایی بسیار کمک کننده هستند و می توان روی آن ها حساب بیشتری باز کرد.

به دلیل ظاهر جالبی که این ماسکها دارند در بازار عمومی و در بین مردم به نام ماسک سه بعدی هم شناخته می شوند و با همین نام خیلی ها آن ها را خرید و فروش می کنند. این نام به خاطر ظاهر خاص و متفاوت آن هاست. در حالت بسته شبیه به ماهی هستند. اما وقتی آن ها را باز می کنیم حالت برجسته یا همان سه بعدی می گیرند که باعث شده به این نام رایج شوند.

برش های خاصی که در این ماسک ها ایجاد شده است باعث شده در حالت باز شده و در زمانی که آن ها را روی صورت قرار می دهیم به این شکل در بیایند. این قرار گیری جالب و متفاوت باعث شده در زمانی که از آن ها استفاده می کنید حس راحتی خیلی زیادی داشته باشید. داشتن تعداد لایه های بیشتر باعث الزام ساخت آن ها به این شکل شده است. همین ظاهر است که تحمل و استفاده از آن ها را راحت تر کرده است.

یکی از مواردی که باعث فروش بالا در زمان کرونا شده است ایجاد فاصله ای است که بین دهان و بینی و سطح داخلی ماسک می کنند. این باعث می شود که صحبت کردن و مکالمه با آن ها راحت تر باشد. لایه داخلی ماسک برخورد کمتری با صورت و دهان و بینی دارد و به همین خاطر صدا راحت تر شنیده می شود. همچنین در استفاده های طولانی مدت بسیار راحت هستند و کمتر ایجاد خستگی می کنند.

رنگ های بسیار جالب و متنوع این ماسکها نیز باعث فروش بیشتر آن ها شده است. رنگ های شاد و بسیار جالب آن ها باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است.